Θοδωρής Σολδάτος Υποψήφιος Δήμαρχος Λευκάδας

Τα μεγαλύτερα έργα της τελευταίας δεκαετίας στη Λευκάδα έχουν υπογραφή ή συνυπογραφή Θοδωρή Σολδάτου

 

ΣΤΕΡΕΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ

Μετά από προσπάθεια που ξεκίνησε από την πρώτη βουλευτική θητεία του Θοδωρή Σολδάτου, 2007-2009 και συνεχίστηκε στη δεύτερη 2012-2015, (σε διαρκή συνεργασία με τις αντίστοιχες δημοτικές αρχές), αποφασίστηκε, από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, (Ιούλιος 2014), η  ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον – Αειφόρος Ανάπτυξη», της κατασκευής Μονάδας Προεπεξεργασίας Απορριμμάτων & Κομποστοποίησης, ΜΟ.Π.Α.Κ., Δήμου Λευκάδας», με κωδικό MIS 448269.

Η απόφαση συμπεριελάμβανε:

Την Υποδομή Προσωρινής Αποθήκευσης Δεματοποιημένων Απορριμάτων,

Την προμήθεια εξοπλισμού Δεματοποιητή,

Την οριστική Μελέτη της ΜΟ.Π.Α.Κ.,

Την Κατασκευή της ΜΟ.Π.Α.Κ.,

Την προμήθεια Κάδων χωριστής Συλλογής Οργανικών

Την προμήθεια Αυτοκινούμενου Εξοπλισμού της ΜΟΠΑΚ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 5.994.564 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ.

Η χρηματοδότηση πέρασε ως έργο γέφυρα στο επόμενο πρόγραμμα, αλλά η μονάδα δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί.

ΝΕΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

«…ο Θοδωρής. Σολδάτος έχει κυριολεκτικά στρατοπεδεύσει στο Υπουργείο Υγείας, γιατί όλα αυτά για να γίνουν χρειάζονται τρέξιμο, προσπάθεια…»

Δημήτρης Αβραμόπουλος,

Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,

(μετά την εξαγγελία του για την κατασκευή νέου νοσοκομείου). 18.01.2008

Ως βουλευτής και Αναπληρωτής Τομεάρχης Υγείας της Ν.Δ. ο Θοδωρής Σολδάτος, παίρνει πάνω του το θέμα της ανέγερσης του νέου Νοσοκομείου.

Με την υπ’ αριθμ. Υ4β/ΓΠ 7398/04.04.2008: Απόφαση Υπουργού Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης,  ανατέθηκε στην ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ η εκπόνηση της Μελέτης Δημοπράτησης του έργου «Ανέγερση νέου Γενικού Νοσοκομείου Λευκάδας 120κλινών».

Παράλληλα αλλά και στη συνέχεια:

Ανατέθηκαν η εκπόνηση Γεωτεχνικής έρευνας και η εκπόνηση μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, κατατέθηκε πρόταση κτιριολογικού προγράμματος, υπογράφηκε η Σύμβαση ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου για την εκπόνηση της Μελέτης Δημοπράτησης,  ανατέθηκαν η εκπόνηση των μελετών Η/Μ εγκαταστάσεων και στατικών. Επίσης ξεπεράστηκε η αδυναμία, (άρνηση), της ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ να συνεχίσει τη διαδικασία μελετών εξαιτίας των διάσπαρτων εντός του οικοπέδου του κληροδοτήματος ιδιοκτησιών, θεωρήθηκε το κτιριολογικό πρόγραμμα που εκπόνησε ο ανάδοχος μελετητής από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης.

Μετά από την απόφαση του Α. Λοβέρδου να συνεχίσει το έργο, και τις ενέργειες που ακολούθησαν με την επόμενη κυβέρνηση, το έργο προϋπολογισμού 36 εκατομμυρίων, δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, (δεύτερη βουλευτική θητεία Θ. Σολδάτου).

ΖΕΥΞΗ

 Κατά την πρώτη βουλευτική θητεία του Θ. Σολδάτου, 2007-2009 και μετά από πρωτοβουλία που ανέπτυξε, διενεργήθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. μελέτη γεωλογικής εφικτότητας, που διήρκεσε από πλευράς γεωλογικών παρεμβάσεων στην περιοχή του Διαύλου 12 ολόκληρους μήνες.

Τεκμηριώθηκε έτσι, (καλοκαίρι 2009), η δυνατότητα να προχωρήσει η ζεύξη με υποθαλάσσια σύνδεση.

Το εγχείρημα της δημοπράτησης του έργου μετά τις σχετικές οικονομοτεχνικές μελέτες, και τις πρώτες προσπάθειες προσέλκυσης  δυνητικών επενδυτών, ακυρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Το θέμα έχει επανέλθει στο δημόσιο διάλογο με θετική προοπτική εκτέλεσής του.

ΤΕΙ

Ιανουάριος 2009. Παρά τις δυσκολίες και την αρχική άρνηση του Υπουργείου Παιδείας, εξαγγέλλεται 2ο τμήμα «Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών» του ΤΕΙ στη Λευκάδα. Συμπεριελήφθη στο Μηχανογραφικό των υποψηφίων για την ακαδημαϊκή χρονιά που ακολούθησε.

Ιανουάριος 2013, σχέδιο «Αθηνά», κατάργηση τμήματος ΤΕΙ στη Λευκάδα:

Μάρτιος 2013, μετά από συντονισμένες ενέργειες του Θοδωρή Σολδάτου, με εξέχοντες Λευκαδίτες των γραμμάτων και της πολιτικής, (Α. Κακλαμάνης, Α. Ρουπακιώτης, Σ. Φλογαΐτης, Γ. Πολίτης),   επιτυγχάνεται η ίδρυση νέου τμήματος Τ.Ε.Ι. «Διοίκησης Επιχειρήσεων», με κατευθύνσεις:

α)  Διοίκηση Επιχειρήσεων,

β) Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.

Επίσης,

 Τμήμα επαρχιακής οδού, Καρυωτών – Λυγιάς, πεζοδρόμηση, ηλεκτροφωτισμός, αποχέτευση ομβρίων, ποδηλατόδρομος, με χρηματοδότηση πέραν και επιπροσθέτως των πιστώσεων των ΚΑΠ, 2008.

Δικαστικό Μέγαρο, τελευταίο στάδιο, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε στη συνέχεια η τελευταία φάση του έργου, 2009.

Λαϊκές Πολυκατοικίες, τελευταίο στάδιο με πιστώσεις που εξασφαλίστηκαν από Εθνικούς Πόρους, 2008.

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) στους Σφακιώτες. Ένα από τα έξι που εγκρίθηκαν μεταξύ δεκάδων αιτήσεων από όλη την Ελλάδα, 2008.

Αθλητικό Κέντρο στη Λευκάδα με Τένις και 5Χ5, 2009. Επίσης 5Χ5 στην Καρυά, 2008.

Κάλαμος, 2ο επιδοτούμενο δρομολόγιο, (άγονη γραμμή), 2009.

Επιτάχυνση και παρακολούθηση των διαδικασιών σημαντικών έργων που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ, (Δίαυλος, Αγκυροβόλιο Βασιλικής)

Έξτρα Χρηματοδοτήσεις στους Δήμους για έργα υποδομής, εσωτερική οδοποιία, αγροτικούς δρόμους, ανάδειξη μνημείων, στο Σύνδεσμο Ύδρευσης, σχολικές αίθουσες, πολιτιστικά και αθλητικά Σωματεία.

Ίδρυση Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης, (Ι.Ε.Κ.) και Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης, (Σ.Ε.Κ.), 2013.

Μηχανοκίνητος εξοπλισμός στην Αστυνομική Δ/νση, (περιπολικά και μοτοσυκλέτες), 2014.

Μνημείο με τα ονόματα των Λευκαδιτών Πεσόντων του 1940. Με καθυστέρηση 69 ολόκληρων χρόνων, αποδόθηκε ο ελάχιστος οφειλόμενος φόρος τιμής στους πεσόντες Ήρωες του Νομού, μετά από πρόταση και πρωτοβουλία του Θοδωρή Σολδάτου.

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ, σύντομη αναφορά.

Ως βουλευτής ο Θοδωρής Σολδάτος είχε αναπτύξει πλούσιο κοινοβουλευτικό έργο, για μια σειρά εθνικών και τοπικών ζητημάτων.

Είχε διαρκείς παρεμβάσεις προς την κυβέρνηση, αν και συμπολιτευόμενος βουλευτής, για κοινωνικά ζητήματα, όπως δανειολήπτες, πλειστηριασμοί, θέρμανση, αγρότες, ΕΝΦΙΑ.  

Αποκορύφωμα η ερώτηση του Θοδωρή Σολδάτου, με πέντε ακόμη βουλευτές, για τις λίστες με τα ονόματα καταθετών στο εξωτερικό και τη Λίστα Λαγκάρντ, 2012.

Αποτέλεσμα αυτής του της δραστηριότητας είναι και η καθιέρωση για πρώτη φορά Μετεγγραφών Φοιτητών και Σπουδαστών με κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια. Πρωτοβουλία που είχε αναπτύξει ο ίδιος και την οποία πλαισίωσαν δεκάδες βουλευτές από όλα τα κόμματα, 2013.

Αξιοσημείωτη επίσης η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της πολιτείας του αεροδρομίου του Ακτίου για το έργο της πυρόσβεσης της ευρύτερης περιοχής, με ενέργειες και κοινοβουλευτικό έλεγχο του Θοδωρή Σολδάτου, που είχαν συνυπογράψει 6 βουλευτές από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, 2014.